Våran otursdag...

Idag måste det ha varit Emelies och min otursdag när det gäller bussar. Det började med att bussen från Krusboda var förtidig så vi missade den. Så vi bestämde oss ganska snabbt för att gå till Tyresö centrum. När vi kom till centrum gick vi och köpte godis på Coop. Då är klockan 18.45 och så kollar vi när bussen ska gå och det är fan 45 minuter senare. Och den brukar gå 18.50. Så vi tar bussen till Kanelgränd och går bussvägen hem till mig, och det atr väldigt läng tid. Det ända posetiva vi kan tänka på är att hemma hos mig står det en pizza och väntar på oss. Sen tillslut så kommer vi hem, då käkar vi och sen tar på oss skorna ska gå till Kumla för att ta bussen. Men nej då har vi såklart missat den med 10 minuter. Så vi går upp till Alléplan och tar 807:an. Så trycker vi på stopp när Hanviken kommer upp på skärmen. Där efter hoppar vi av. Och jag blir helt förvirrad, för det ser inte ut som Hanvikens busshållplats. Näe, det är klart att det inte gör för då har buss jävlen stannat vid Jungfruvägen. Så vi får gå en till lång promenad.

Jag undrar hur långt jag och emelie har gått idag. Det måste vara mer än 1 mil i alla fall. Men på ett sätt var det lite kul. Sen hände en annan oturs grej med min tröja, men det orkar jag inte ens ta upp.

Nu ska jag sätta mig och slappa framför tv:n men mitt godis...

Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha, tröjan.....

2009-04-06 @ 13:24:39
Postat av: Maaalin

Hahaha.. usch ja!! Men jag har inte kollat på den än:P

2009-04-07 @ 19:42:22
URL: http://mallinandersson
Postat av: Maaalin

Hahaha.. usch ja!! Men jag har inte kollat på den än:P

2009-04-07 @ 19:42:39
URL: http://mallinandersson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0